Tour de Vestfyn ugen

06-04-2022

Hjæpere og koordinatorer søges! I anledning af Baghjulets 40-års jubilæum søger vi en masse hjælpere og koordinatorer til Tour de Vestfyn ugen. Her kommer en deltaljeret dag-for-dag beskrivelse af de spændende opgaver, vi skal have løst.

 

Vi får opsat en stor scene og et telt på Kulturøen med plads til ca. 200 personer i hele ugen.

Denne base skal bruges til det program I ser herunder. Derfor søger vi en koordinator til hver af de følgende opgaver. Det er tanken, at koordinatoren selv finder de hjælpere der skal bruges. Vi har et forslag hertil og har samtidig skabt de fornødne kontakter til de respektive partnere.

 

1. Udstilling: 

Udstilling på kulturøen ved. biblioteket

Udstillingen skal vise forskellige cykler (hvad der nu er plads til) gennem de sidste 40 år, samt billeder og plancher der viser aktiviteter i klubben gennem tiderne. Plancher der skal laves, skal fortælle forskellige historier. Hvordan startede klubben (Carl Ove) med faste cykelruter mm? Noget om VM i cykelcross, de store arrangementer som f.eks. Broløbet i forbindelse med Den nye Lillebæltbros 25 års jubilæum, Storebælt-åbningen i 1997 og 1998 samt vores deltagelse i åbningen af Øresundsbroen. Der kan vises noget om Tour de Vestfyn gennem årene, Kruså Skagen, Nordkap-Gibraltar, Melfar 24 og mange andre ture og aktiviteter, der har været i Baghjulet. Dvs.: Baghjulets historie. Der skal opstilles en tablet med adgang til klubbens app og informationer.

Bemanding:

Vi kan evt. låne gamle racercykler af Allan Henriksen Nørre Åby Cykelklub. Udstillingens start er ikke helt på plads endnu. 

 

2. Mandag d. 8/8:

Foredrag

Foredrag med cykeldrengene.dk - som har cyklet rundt i verden og lige nu forbereder sig på at køre tværs over Grønland på fat bike.

Foredraget vil komme til at finde sted i det opstillede telt med scene og bord/bænke-plads til 200 pers.

Bemanding:

 

3. Tirsdag d. 9/8:

Vi cykler det sidste nye inden for cykling: Gravel

Præsentation af Gravel cykling, samt en Guidet tur ca. 20 km rundt omkring Middelfart. Måske på 4 til 5 niveauer. Med start & slut ved scenen/teltet på Kulturøen.

Bemanding:

Hvis budgettet kommer i hus, vil der være lidt forfriskninger til slut.

 

4. Tirsdag d. 9/8

Staurby Sporet - guided MTB tur

Vi vil Præsentere Staurby Sporet på MTB, med guider på sporet. Niveauet er op til MTB folket. 

Bemanding:

Hvis budgettet kommer i hus, vil der være lidt forfriskninger til slut. Håber dette kan laves sådan at man også kan starte og slutte ved scenen/teltet på Kulturøen.

 

5. Onsdag d. 10/8 ca. kl. ???

Seniorcykling

I samarbejde med byens plejecentre, vil vi samle centrenes cykler (typisk Rickshaw elcykler mm.)  til en fælles cykeldag på kulturøen. Det er tanken at kommunen transporterer cyklerne til kulturen øen, hvor Baghjulet så er vært, i samarbejde med de frivillige cyklister, tilknyttet de enkelte plejecentre. Til et kaffebord evt. med sponseret kage. Beboeren fra centrene vil blive kørt i busser til Kulturøen, hvor de på skift får en cykeltur evt. gennem gågaden eller i skoven til Kongebrogården og retur.

Bemanding:

Vi arbejder på denne sag med Middelfart Kommune og har ikke fået oplyst antal cykler endnu.

 

6. Torsdag d. 11/8

Familie-cykeldag i Middelfart by

Det er tanken at lave et cykelevent med fokus på børn. Gerne i samarbejde med Middelfart Cykelklub. Et cykelorienteringsløb i stil med vintercup er en mulighed, spørgsmålene kunne være færdsels relaterede. Alternativt et børne/unge gadeløb på en afspærret rute i og omkring gågaden, eller Havnegade med start og slut ved scenen/teltet på Kulturøen. Kunne deles op i alders klasser. Måske 3 stk.  

Bemanding:

 

7. Fredag. D. 12/8

Gade stafetløb i Middelfart

Firma Event af 4 x1 pers.pr. hold, med bespisning i teltet bagefter. Gade stafetløb i Middelfart. Det laves en rute i og omkring teltet  i Middelfart. Vi arbejder på lige nu at få så mange butikker med på ideen, så  det er muligt at lave ruten gennem nogle af butikkerne i byen, samt op og ned i parkeringshuset, og evt. rundt om kulturøen. Vi er stolte over at vi allerede nu kan afslører at turen kommer til at gå igennem Rådhuset 😊

Bemanding:

 

8.  Lørdag d. 13/8

Tour de Vestfyn med alle sejl sat

Her vil vi igen benytte teltet og scenen på Kulturøen. Al parkering vil ske på ITW grund. Selve Havnagade vil delvis være afspærret under afviklingerne af starterne. 

Tilmeld dig gerne til de vanlige koordinatoer i TDV udvalget, Else Marie (kaffe mm.) Henning Halkier (pølser mm.)

 

Ja - det er et ambitiøst og mega-spændende program! Og vi skal bruge mange kræfter hele ugen - men det bliver en sjov 40-års Jubilæumscykel-uge for Baghjulet.

Vi håber du vil være med! Kontakt Leo i bestyrelsen, vil du kan give en hånd: e-mail mail@slpo.dk

 

Bestyrelsen