Driller din medlemsoprettelse?

28-01-2021

Hej Baghjulere

Først og fremmest tak fordi I vil have ulejlighed med at oprette jer i vores nye medlemsdatabase. Mange har spurgt, hvorfor vi ikke blot overfører data fra den gamle database, når vi nu har alle jeres data. Forklaringen er GDPR (Europæisk lovgivning om håndtering af private data) - vi må simpelhen ikke. Derfor: Tak for jeres hjælp.

 

Hvis betalingsoplysninger driller

Desværre har vi oplevet, at nogen støder på udfordring, når de når til oprettelsen af betalingskort (som jo skal oprettes for, at vi kan trække kontingent). 

Årsagen ligger hos nets (ikke hos hverken Baghjulet eller hos vores webudbyder). Det skyldes at NemId er ved at udfase nøglekortet, som fremadrettet vil blive erstattet af mobil app. Hvis du IKKE er en af de 1,8 mio. danskere, der allerede har NemId App'en installeret på sin smartphone, så vil du blive mødt af det her skærmbillede du ser herunder og muligvis få problemer med at komme videre.

Du kan læse her hos nets, hvordan du godkender betaling og hvordan du løser problemet. 

Du kan gå ind her, og registrere dit kort til sikker nethandel.

 

Mobil NemId App'en

Den hurtige løsning på problemet er, at du installerer NemId App'en på din smartphone og derefter taster dit betalingskort ind på din profil igen.

Herefter vil du blive mødt af det her skærmbillede når du har indtastet dine kortoplysninger. Her kan du nemt logge ind med NemId vha. bekræftelsen fra din telefon og dermed bekræfte din registrering af kortoplysninger.

Video: Sådan kommer du i gang med NemId Nøgleapp

Vi beklager bøvlet - men som sagt er det lidt ude af vores hænder. Og vi kan jo glæde os over, at alt det her bare handler om din og min datasikkerhed og den vil vi jo gerne have.

Tak for jeres tålmodighed :-)

 

Bestyrelsen